wtorek, 12 maja 2015

Bakłażan faszerowany brązowym ryżem, papryką i serem kozim

Bakłażana zaczęłam naprawdę wielbić od czasu ostatniej zapiekanki (link tutaj). Tym razem nafaszerowałam go brązowym ryżem, papryką, serem kozim (kolejna moja miłość!) oraz bazylią i zapiekłam. Podałam go z pikantnymi wołowymi kotlecikami. So goooood.
Składniki (2 porcje):
1 duży lub 2 małe bakłażany
żółta/czerwona papryka
woreczek ryżu brązowego
kilka listków bazylii
ok.100g sera koziego
szczypta soli i pieprzu
pieprz cayenne
ząbek czosnku
2 łyżki oliwy

Sposób przygotowania:
Gotuj brązowy ryż w osolonym wrzątku przez ok.25 minut. Na patelni rozgrzej oliwę, wrzuć pokrojoną w małą kostkę paprykę, smaż przez ok. 3 minuty. Dorzuć rozgnieciony czosnek, brązowy ryż i smaż jeszcze kilka minut. Na koniec dodaj posiekane listki bazylii i przypraw. Bakłażana umyj, przekrój na pół, wydrąż miąższ i skrop sokiem z cytryny aby nie ściemniał. Bakłażana napełnij farszem, posyp serem kozim i zapiekaj ok. 20-30 minut w 180°C. Możesz podać go po prostu z sosem jogurtowym np. z ogórkiem (tzatziki) lub pikantnymi kotlecikami wołowymi jak ja. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz