środa, 17 czerwca 2015

Ciasto jogurtowo-cytrynowe z owocami

Uwielbiam bardzo wilgotne ciasta aromatyzowane skórką cytrynową ze skarmelizowanymi owocami na wierzchu - do popołudniowej herbaty czy kawy nie ma nic lepszego. Przepis na to ciasto zapożyczyłam od królewej klasycznej kuchni, Iny Garten. Owoce - dowolne: jabłka, gruszki, maliny, truskawki, brzoskwinie, doskonale sprawdzi się również mango, wiśnie, czy drobno pokrojony w kostkę ananas (plastry ananasa są za ciężkie i opadłyby na dno). Ja wybrałam do ciasta nektarynki i borówki amerykańskie, które według mnie świetnie się razem komponują. Wierzch można udekorować delikatnie lukrem lub cukrem pudrem.


Składniki (na tortownicę o śr. 25cm):
1,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
1 i 1/3 szklanki cukru
jedna szklanka jogurtu naturalnego - ok.200g
3 jajka
2 cytryny (sok i starta skórka)
pół szklanki oleju
owoce


Sposób przygotowania:
Otrzyj skórkę z obu cytryn i wyciśnij z nich sok. Jogurt ubij rózgą z cukrem, dodawaj kolejno jajka, sok oraz skórkę z cytryn. W osobnej misce wymieszaj wszyskie pozostałe składniki: mąkę, sól, proszek do pieczenia, następnie połącz z masą jogurtową. Dodaj olej i wszystko dokładnie wymieszaj. Formę do pieczenia wyłóż papierem lub wysmaruj masłem i posyp bułką tartą, wylej ciasto, a na wierzchu ułóż owoce. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 °C przez ok.50 minut (do suchego patyczka). Smacznego!





1 komentarz: