środa, 30 lipca 2014

Kurczak z chorizo i zielonym groszkiem

Mięso, mięso, mięso - tego dnia miałam straszliwą ochotę na coś mięsnego. Normalnie usmażyłabym kotleta, zrobiła wołowego burgera albo gulasz, ale przeglądając przepisy trafiłam na kurczaka z chorizo, czyli pikantną kiełbasą aromatyzowaną ostrą papryką, czasami również czosnkiem. Ślinka pociekła aż na brodę, tak więc postanowiłam zrobić kurczaka na hiszpańską nutkę. Mięska poddusiłam w pomidorach, dodałam zielony groszek (a propos toż to sezon na zielony groszek!) i w 30 minut miałam pyszny obiad dla mięsożerców.



Składniki (na 2 porcje):
2 piersi z kurczaka
ok. 140g chorizo
puszka siekanych pomidorów
pół szklanki świeżego groszku (może być mrożony, ewentualnie z puszki ale to nie to samo)
mała cebulka
2 ząbki czosnku
po pół łyżeczki ostrej papryki, rozmarynu i oregano
sól i pieprz do smaku
szczypta cukru

Sposób przygotowania:
Kurczaka umyj, osusz i pokrój w niedużą kostkę. Przypraw papryką, solą, pieprzem, rozmarynem, oregano i odłóż na minimim 20 minut do lodówki aby się przegryzło. W tym czasie drobno posiekaj cebulkę i pokrój chorizo w półplasterki (lub plasterki, kostkę, jak lubicie tylko żeby było czuć konkretne kęsy kiełbaski). Na rozgrzaną patelnię wlej łyżkę oliwy (jedna łyżka wystarczy, chorizo jest dosyć tłuste i puści piękny pomarańczowy od papryki tłuszczyk), wrzuć cebulkę razem z chorizo i smaż przez ok.5 minut. Kiedy chorizo będzie zrumienione, dodaj kurczaka i smaż jeszcze chwilkę razem. Na patelnię wlej pomidory z puszki, przypraw szczyptą cukru (zawsze dodaje do sosu pomidorowego), wciśnij czosnek, dopraw delikatnie sosą i pieprzem - niech dusi się na małym ogniu ok.10 minut. Na ostatnie 3 minuty dodaj zielony groszek (jeśli masz świeży to musisz poświęcić chwilkę żeby go wyłuskać, mrożony możesz wrzucić od razu tylko danie musi troszkę dłużej się dusić), ma być jędrny a nie rozgotowany! Podawaj z ryżem, makaronem lub bagietą :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz